myślę myślę
488
BLOG

Czarna ballada

myślę myślę Teatr Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Czarna balladaZawsze cieszą mnie prezenty od wnuków, pomysłowe  ręcznie zrobione. Wysiłek i serce....Rysunek mamy i całej trójki z wielkimi ruchomymi oczami umieszczony w starannie wykonanej ramce, pięknie współgra z świąteczną dekoracją. To od wnuków z daleka. Tuż przed samą wigilią,od wnuka stąd, dostałam pomysłowo zrobioną tutkę ze słodyczami i bilet  do Teatru Śląskiego na spektakl "Wujek 81.Czarna ballada" Roberta Talarczyka.
Czarna ballada
To był wyjątkowy prezent, a jak wyjątkowy przekonałam się już od pierwszych chwil spektaklu.Mój wnuk jako jeden z czterech jeźdźców apokalipsy, w momencie odmłodził mnie o 35 lat. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zobaczyłam w wnuku, syna prawie w tym samym wieku. Moje czujne śledzenie wrzawy podwórkowej, bo gdy tylko głosy milkły, trzeba było wyjść na balkon i sprawdzić czy wszystko w porządku. Czasem skóra cierpła na karku gdy biegał po kamiennym murze.....ale na dachu? Chybabym tego nie przeżyła!
 Tutaj przynajmniej nie są sami...czasem towarzyszą im emeryci zainteresowani i zaniepokojeni tym samym co chłopcy. Z góry lepiej widać to co rodzi niepokój tam na dole...
Czas podzielony na dom i paczki z rajchu...radość z małych rzeczy wyciska z oczu kropelki łez wzruszenia...rozmowy u fryzjera, świętowanie barbórkowe i....ćwiczenia zomowców. Ciarki na plecach gdy znowu słychać odgłos walenia pałkami o tarcze by przestraszyć. Groza i w tej grozie, chłopcy 11 - 13 letni, ze swoimi marzeniami, filmami, bohaterami, widzący ratunek w białym helikopterze....może z Ojcem Świętym?
Tworzą swój świat, ze swoimi historiami, zaciąganiem się pierwszym papierosem...a na dole śmierć...dziewięciu...
Niezapomniany spektakl z przesłaniem dla tych co zginęli od tych co pamiętają i będą pamiętać...Śląsk Pamięta!
Chciałoby się zakrzyczeć - Wszyscy pamiętamy!.
Dziękuję Ci Krzysiu
Twoja babcia.Czarna ballada
 
Czarna ballada
 Brawa na stojąco!
Podziękowanie dla autora Roberta Talarczyka równocześnie scenarzysty i reżysera. Wszystkim aktorom, solistom i tancerzom.
Stworzyliście wspaniałe przedstawienie. Dzięki wam, fakty stają się bliskie i oddają atmosferę tamtych dni.
myślę
O mnie myślę

Taka sobie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura